Post by: Molydon
•
28/ Mar, 2018
•
0 Comment(s)
PODEŠAVANJE GEOMETRIJE AUTOMOBILA
Podešavanje geometrije kotača ( poznato je i kao '' podešavanje
špura'' , ''podešavanje trapa'', '' centriranje trapa'' i sl.
Ukratko, podešavanje geometrije je mehaničko vraćanje
originalnih kuteva i nagiba kotača u tvorničke postavke.
Loša geometrija uzrokuje:
ubrzano trošenje guma
ubrzano uništavanje ovjesa
čudne i nekontrolirane reakcije automobila
zanošenje kod kočenja
Vrlo često vozači niti ne osjete da je došlo do znatno pomaka
geometrije jer je se postupak događa progresivno i vozač se
navikava na novo stanje. Molydon servis savjetuje kontrolu svakih
20000-tak tisuća kilometara. Kontrola nije veliki trošak ( do
120kn) a može preventivno uštedjeti i nekoliko tisuća kuna.
Termin podešavanja geometrije možete naručiti klikom na link:
Zašto
je geometrija kotača važna?
U najširem
smislu riječi, geometrija auta određuje kako će se auto ponašati.
Koliko će trošiti gume, kako će se ponašati u zavojima, povećati
(ili smanjiti) će ''ležanje'' automobila itd.
Sve u
svemu, dosta bitan faktor ponašanja auta.
Kako znate
da trebate podesiti geometriju?
Svakako
preporučamo kontrolu barem svakih 30000 km. Ili ako primjetite neke
stvari poput jakog habanja guma, nejednakog habanja guma, auto vuče
u stranu, volan nije ravan i sl.
Što se podešava kod geometerije kotača?
Nagib kotača, zatur i trag. Pa idemo redom...
Nagib kotača
To je kut kotača u odnosu na vertikalu. Obično
je 0° ili negativan. Što je nagib kotača negativniji auto bolje
prijanja ali mu reakcije kod proklizavanja postaju naglije i
nepredvidive. Gume se također pojačano troše.
Trag kotača
Pojednostavljeno, trag kotača je ''smjer
kotača''. Gledano sa visine, trag ili smjer kotača motra biti
ravan, u smijeru vožnje. Događa se da se geometrija toliko poremeti
da oba kotača vuku na svoju stranu. Takve sile
mogu uzrokovati više kvarova na ovjesu vozila.
Zatur
Zatur je bočni kut kotača u odnosu na
vertikalu. Također može biti pozitivan ili negativan. Najčešći
razlog krivog zatura je udarac u prepreku sa kotačem.
Problem
geometrije kotača je taj što se najčešće prekasno primjeti. To
uzrokuje dodatne troškove u obliku zamjene potrošenih dijelova
ovjesa ili kupovine novih guma.
Probleme
koji mogu nastati zbog neispravne geometrije pogledajte na slici.
Leave your comment
Note: HTML is not translated!