ČIŠĆENJE INJEKTORA - JEFTINO...
Kroz injektore ( brizgalice/ sapnice)
goriva tokom godina prođu tisuće litara goriva, često ne najboljeg i
ponekad dosta prljavog.
Injektori su izloženi jakim temperaturnim oscilacijama, nečistoćama iz goriva, prodoru ulja u usisnu granu i dr. Zbog toga se tokom vremena polako začepljuju, motor ne radi pravilno a auto više troši.
Vozač to često ne primjeti jer se proces događa polagano i tokom vremena se navikava na lošije karakteristike auta. U Molydon servise auti dolaze tek kada toliko otežano rade da je moguće samo ultrazvučno čišćenje injeektora. Bez brige, nije skupo niti je tehnički zahtjevno kao što možda zvuči.
Puno vozača pribjegava kemijskom čišćenju koje se provodi dodavanjem različitih aditiva gorivu, koji kemijskim reakcijama rastvaraju nepoželjan talog s Injektora. Prednost kemijskog čišćenja je jednostavnost i relativno niska cijena. Nažalost ovakvim čišćenjem ne postižu se najbolji rezultati. Čišćenje se odvija samo na dijelovima koji su u dodiru s gorivom i to u smjeru protoka goriva, pa je moguće da djelomično razgrađen talog iz razvodne grane dodatno začepi brizgaljku. Kako se Injektori ne demontiraju sa motora, nemoguće je zamijeniti fini filtar u tijelu injektora, te izvršiti provjeru propusnosti, protoka i kvalitete mlaza goriva. Osim navedenog, aditivi agresivno djeluju i na druge motorne dijelove s kojima dolaze u dodir.
Cijenu i rezervaciju servisa injektora pogledajte klikom ovdje!
Ta pojava može na više načina utjecati na ispravan rad injektora. Jedan od njih je smanjenje protoka tj. ubrizgane količine goriva. Prilikom ispitivanja, može se uočiti da li je protok injektora dobar, i što je još važnije da li su stupci punjenja ujednačeni. Različita propusnost Injektora ukazuje na različitu kvalitetu smjese po cilindrima, a to će sigurno utjecati na loš rad motora.
Nadalje, talog može prouzročiti promjenu smjera mlaza, ili lošu raspršenost goriva unutar mlaza. I jedno i drugo utjecat će na povećanu potrošnju, nemiran rad i sve druge već spomenute simptome. Naime, loše raspršeno gorivo sastoji se od prevelikih kapljica goriva. Kako kapljice izgaraju izvana prema središtu, za potpuno izgaranje neće biti dovoljno vremena. To je jasnije ako znamo da gorivo u prostoru izgaranja boravi cca 0,002 sekunde (ovisno o broju okretaja).
Talog može također prouzročiti propusnost Injektora. Injektori su u motoru pod stalnim tlakom i nesmiju propuštati nimalo goriva. Tek kad impuls (elektro-magnetska brizgaljka) otvori iglu gorivo se ubrizgava. Ukoliko talog spriječi pravilan hod igle može doći do «curenja» iz Injektora. Zbog skupog tehnološkog procesa proizvodnje, novi Injektori su skupi (800,00-1200,00 kn po komadu). Umjesto kupnje novih, moguće je izvršiti čišćenje starih injektora. Čišćenje ima smisla ukoliko Injektori nisu mehanički oštećene.
Važno je napomenuti da je osim čišćenja, ovo i jedini način uvida u stanje i rad Injektora (auto dijagnostika samo regitrira da nešto ne valja). Naime, bez demontaže Injektora sa motora može se samo nagađati da li su one uzrok neispravnom radu, povećanoj potrošnji ili lošim ispušnim plinovima, što može dovesti do pogrešne dijagnoze i nepotrebnih troškova. Tek ispitivanjem Injektora na ovakav način moguće je sa sigurnošću utvrditi da li su Injektori zaista neispravni ili je kvar negdje drugdje. Majstor isto tako dobiva uvid u sve parametre rada Injektora, što će mu pomoći u postavljanju ispravne dijagnoze i uspješnom popravku vozila uz izbjegavanje nepotrebnih troškova.