NATOČIO SAM KRIVO GORIVO
Skoro svim vozačima se dogodilo da su krenuli točiti krivo gorivo ( ili da su ga natočili), umjesto benzina dizel ili obratno. To i nije neki problem ukoliko se primijeti greška prije paljenja motora. U tom slučaju je sve što treba napraviti je pozvati vučnu službu i otpremiti auto u servis. U Molydon servisima to je rutinski posao koji se radi na skoro tjednoj bazi.
A što se radi kada se to dogodi?
Benzinci
Ukoliko se umjesto benzina natoči
dizel, motor će kratko vrijeme raditi uobičajeno, dok se ne potroši
gorivo iz cijevi, a onda će početi pojačano dimiti crnim dimom iz
auspuha. Nakon toga motor prestaje s radom ili radi jako otežano.
Prvo što treba uraditi nakon ove greške je potražiti stručnu pomoć mehaničara (dovesti auto na vučnoj službi u servis, NE VOZITI!).
Mehaničar će istočiti krivo gorivo, zamijeniti filter goriva, izbaciti gorivo iz dovoda i natočiti pravo gorivo. Računajte sa troškom od 150 kn na više + trošak krivog goriva+ transport vozila.
Štete na motoru ne bi trebalo biti.
Dizelaši
Puno veći je problem kada se u dizelaša naspe benzin. Vjerojatnost većeg
kvara motora je velika. Ponašanje i moguća šteta vozila s dizel motorom
u kojeg je usut benzin ovisi o količini usutog benzina i količini
dizala u rezervoaru.
Motor prvih 10 – 20 sekundi radi normalno nakon čega se počne
čuti zvuk sličan udarcima metal od metal koji postaje sve jači i jači.
Od reakcije vozača zavisi kolika će biti šteta u motoru. Vozilo je
potrebno odmah zaustaviti i ugasiti motor. Poduzimaju
se iste radnje kao i kod bezinaca s tim što se još mora izmijeniti ulje i
filter ulja u motoru jer je stanovita količina benzina prošla u karter i
razrijedila ga.
Ukoliko postoji mogućnost istjerati što više pogrešnog goriva iz pumpe
visokog pritiska i dizni. Naravno dizeli nemaju svjećice, pa ih se ni ne
može mijenjati.
Kad su sve radnje čišćenja gotove, a u rezervaru se nalazi ispravno
gorivo (dizel) pali se motor bez dodavanja gasa te ga se pusti da radi u
leru bar 5 minuta. Nakon toga provozati vozilo bez forsiranja motora.
Ako nema nikakvih čudnih zvukova a rad je uobičajen može se reći da je
šteta minimalna. U protivnom kao posljedica pogrešno nasutog goriva u
dizelaša, šteta može biti više tisuća eura.