SVE ŠTO TREBATE ZNATI O ZAMJENI ZUPČASTOG REMENA NA TDI MOTORIMA
IZMJENA ZUPČASTOG REMENA NA TDI MOTORIMA
Promjena zupčastog remena na TDI (VW, AUDI, ŠKODA, SEAT) najvažniji je i najveći posao održavanja motora tijekom cijelog životnog vijeka vozila. Ispravno zamijenjen remen osigurat će dugi niz godina kontinuiranog rada bez problema. Međutim, neispravan zamjenski posao može dovesti do potpunog uništenja motora.
Zupčasti remen osigurava da je gornja polovica motora ( ventili itd.), odnosno glava cilindra, radi u skladu s donjom polovicom motora ( klipovi). Neispravan, rastegnut ili star remen će uzrokovati sudar obje polovice motora, što često rezultira potpunim uništenjem motora. Neispravno postavljen remen može uzrokovati nepravilan rad, teško pokretanje, veliku potrošnju goriva, zadimljenost i sl.
TDI (izravno ubrizgavanje s turbopunjačem) dizelski motor ima nevjerojatnu dugovječnost i relativno jednostavno rutinsko održavanje. Zamjena zupčastog remena najteži je posao kojem se TDI mora podvrgnuti, ali na sreću treba ga zamijeniti samo svakih 120000 do 150000 km, ovisno o modelu i godini.
Nabavite prave dijelove
Set za zamjenu zupčastog remena iz VW-a i većine proizvođača je nepotpun. Osim samog zupčastog remena, postoji sklop za zatezanje - odgovoran za održavanje remena zategnutim i sprječavanje njegovog iskakanja - kao i do tri valjka koja usmjeravaju remen dok povezuje gornji i donji dio motora zajedno. Držite se poznatih marki kao što su SKF, INA , MAPCO, FAG, CONTINETAL...
Osim zupčastog remena, zatezača i rolica mijenja se i pumpa za rashladnu tekućinu ( antifriz) . Mijenja se preventivno jer je trošak pumpe relativno mali.
TDI motori koriste posebne vrste antifriza ( G12, G13...) i ne preporuča se korištenje jeftinijih inačica.
Dobar komplet zupčastog remena trebao bi doći sa svim tim stvarima, uključujući kompletan set vijaka. Jeftine varijacije servisa, samo izmjena remena i sl. su najčešće podvala prilikom prodaje starih automobila. Kada Vam prodavač kaže da je napravljen veliki servis treba provjeriti da li su sve komponente nove.
Hrvatska strast- fuš servisi
Priču o prijatelju koji radi u ovlaštenom servisu a doma popravlja aute u pola cijene smo čuli stotine puta. Popravak novih automobila zahtjeva dosta alata, kompjutersku dijagnostiku pa često i pomoć drugog mehaničara. Prepustiti auto osobi kojoj zakonski ne možete ništa (u slučaju problema sa autom) je rizik koji je nepotreban. A i takvi servis su često skuplji o legalnih servisa.